søndag den 8. april 2012

Tomb Sweeping Holiday in Beijing

Mandag, tirsdag og onsdag var en kinesisk helligdag, som de bruger på og gøre rent ved deres afdødes gravsteder. 12 danskere på tur i Kina, brugte dem i Beijing :) Ferie og fri er store ord i Kina, så for og få fri på de 3 helligdage, skulle vi liiige arbejde i weekenden. Vi fik heldigvis fri søndag-middag, også tog vi afsted i lynenes fart.
Denne gang var vi oppe og se OL-stadion, hvilket er mindre, end jeg havde forventet. Lama-templet, hvor der er en kæmpe Buddha figur på en 18-23m. Perlemarkedet, hvor vi fik handlet om prisen, købt gaver og generelt brugt for mange penge. Så et acrobatic show, som var okay, men ikke vildt imponerende. Christoffer og jeg tog til en ikke-turistet del af muren med vores hostel. Det første stykke af muren var renoveret, hvorefter det bare havde fået lov til og stå og falde hen. Det var en rigtig fed oplevelse, der satte kondien på prøve og efterfølgende gav ømme ben. Jeg glæder mig allerede til den næste mur-tur. Vi var i Yuyuantan Park, hvor der var lidt for mange kinesiske turister og kirsebærtræerne desværre ikke var helt sprunget ud endnu. Sidst men ikke mindst var Sofie, David og jeg i 798 Art District. Hvilket er et gammelt industriområde, hvor de gamle fabriksbygninger nu lavet om til en masse gallerier, små hyggelige caféer og lidt småbutikker. Det er en stor kontrast til resten af Beijing, og jeg fik en følelse af og gå i Greenwich Village, New York. Det skal nok også nævnes, at vi havde vores sidste fællesmiddag på turen, da Stinna og Morten har besluttet af tage hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar