tirsdag den 24. april 2012

"We need 3 teachers... ... "

I Kina ved man aldrig helt, hvad det egentlig er man går ind, når man siger "ja" til en opgave. Så da vores kontaktperson sagde: "We need 3 teachers to take pictures", burde vi nok allerede have fattet mistanke. Korte af det lange, Christoffer, David og jeg havde vores kameraer klar, kom i en bus med en klasse fra preschool. Vi troede, vi skulle tage billeder af børnene ved "Childrens Palace", men man skal IKKE tro i Kina! Vi havnede ved en busstation, halvdelen af klassen gik ud af bussen, mens resten fik lov til og sidde og svede. Vi skulle så ikke helt til Childrens Palace, og vi skulle heller ikke tage billeder - tværtimod! Vi skulle gøre rent sammen med børnene, mens der blev taget billeder af os! Så vi poserede det bedste vi kunne! I morgen aften skulle der meget gerne være et billede af os i aften avisen. Kinas 4. største og landsdækkende! Så fremover når folk spørger: "Har jeg ikke set dig før?", kan jeg jo svare "You probably saw my picture in the paper" 

3 kommentarer:

  1. jaja lille søs jeg kan mærke du er ved at få storhedsvanvid over din semistjernestatus.....;)jeg skal nok få dig til at røre jorden igen det er trods alt det bedste med jordkontakt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, sjovt du siger det. Jeg er faktisk begyndt og føle mig lidt som en rock-stjerne. Det siger jo også næsten sig selv, når folk konstant tager billeder af mig; bliver helt befippet, hvis jeg spørger om vej; kommer med glædesudbrug/skrig, osv...

      Slet
  2. Nyd det - det bliver hverdag når du kommer hjem. Måske med mig som kollega......

    SvarSlet